طراحی لوگو بزرگ‌ترین برندهای دنیا و سه نکته پنهان

با دانستن راز‌های ساده از طراحی لوگو بزرگان صنعت، می‌توانید بترکانید.

آژانس بازاریابی محتوا Fractl نظرسنجی‌ای بین ۱۰۰۰ نفر درباره لوگوهای پنجاه تا از بزرگ‌ترین برندها انجام داد، که نتایج آن در این‌جا قابل دسترس است. این نظرسنجی صنایع زیادی را در پوشش خود قرار می‌داد و باعث شد که حقایق جالبی درباره آن‌ها آشکار کند. ما طراحی لوگو این پنجاه شرکت را برسی کردیم و الگو‌های مشترکی در آن‌ها یافتیم که در ادامه مطرح خواهیم کرد.

۱- پالت رنگ را ساده انتخاب کنید

در بین این پنجاه کمپانی،۴۳ تای آن‌ها تنها از یک یا دو رنگ در طراحی لوگو شان استفاده می‌کنند. نتایج نشان می‌دهد که رنگ آبی و قرمز با اختلاف زیادی محبوب‌ترین انتخاب‌ها بین این شرکت‌ها هستند.

روان‌شناسی رنگ‌ها بخش اساسی این مبحث را تشکیل می‌دهد، به طوری که دو سمت متضاد چرخه رنگ‌ها را نمایندگی می‌کنند. قرمز متغیر، سریع و باهیجان است و وعده واکنش سریع را به بیننده می‌دهد، درحالی که آبی آرام‌بخش بوده و شما را به اعتماد کردن تشویق می‌کند.

طراحی لوگو و برندینگ

پالت‌های ساده راحت‌تر از لحاظ روان‌شناسی ارتباط برقرار می‌کنند و حرف برند را شفاف‌تر منتقل می‌کنند. یک لوگو با رنگ‌های متنوع تمرکز را از بین می‌برد و مخاطب را گنگ کرده و هدف واقعی برند، محصول و کمپانی را منتقل نمی‌کند.

۲- تخت فکر کنید

محبوبیت طراحی فلت بعد از فراگیر شدن استفاده اینترنت در موبایل‌ها به آسمان رسیده است. بین این ۵۰ شرکت ۴۵ تا از آن‌ها لوگویی کاملاً تخت داشته و از بین ۵تای باقی‌مانده، ۳ تا از آن‌ها ترکیبی از طراحی برجسته و تخت را استفاده کرده بودند.

لوگو‌های تخت در ابزار‌های موبایل بهتر دیده و خوانده می‌شوند. پس تعجبی نیست که چطور محبوبیت به این زیادی را در بین این برند‌ها کسب کرده‌اند.
البته تمام این شرکت‌ها به سمت لوگو تخت حرکت نکرده‌اند. BMW و Volkswagen هر دو از لوگو‌های سه‌بعدی و برجسته استفاده می‌کنند و هنوز هم هیچ علاقه‌ای به همراه شدن نشان نداده‌اند.
اما با نظر به این‌که بیشتر خریدار‌ها از ابزار‌های موبایل استفاده می‌کنند بهتر است که این موضوع را در نظر داشته باشید، مگر آن‌که لوگوی شما در حالت سه‌بعدی ارزش بیشتری از برند شما به نمایش بگذارد.

۳- چند نسخه از لوگو داشته باشید

باز هم نکته‌ای مهم به دست آوردیم وقتی دیدیم که چند تا از این کمپانی‌ها از نسخه‌های مختلف برای لوگوی خود استفاده می‌کنند.۳۶ عدد از ۵۰شرکت مورد تحقیق، چند نسخه مختلف از لوگوی خود داشتند.

تا زمانی که برند شما در نسخه‌های مختلف قابل شناسایی باشد به شما کمک می‌کند که در رسانه‌های مختلف به شکل مطلوب‌تری برند خود را مطرح کنید.

ممکن است این سوال برای‌تان به وجود آید که چطور می‌توان در ابعاد کوچکی مانند آیکون‌ها مطرح شد. برای مثال چندی پیش فیس‌بوک تایپوگرافی لوگوتایپ خود را تغییر داد ولی برای حفظ هویت خود در آیکون‌های کوچک که در تمام اینترنت با گستردگی زیاد استفاده می‌شوند f نمادین خود را حفظ کرد، بدین ترتیب به شکل رسمی از دو لوگو متفاوت استفاده می‌کند.


متنی از Dom Carter
منبع: Creative Bloq